May.27

AdMob ile Adobe Native Extension Kullanarak Oyunlarda Reklam Göstermek

AdMob Üyelik Hesabı Açmak

AdMob üyeliği açmak için öncelikle aşağıdaki adrese giriş yapın.

http://www.google.com/ads/admob/

Açılan sayfada Sing up with Admob butonuna tıklayın. Açılan sayfada arak bir Google hesabı açmanız gerektiğini veya varsa bu hesap ile giriş yapmanız gerektiğini söylüyor. Eğer bir hesabınız yoksa açın veya varsa Sign in with my Google Account butonuna tıklayarak devam edin.

Giriş yaptıktan sonra yine aynı sayfada Continue to AdMob butonuna tıklayın.

Son olarak sizi AdMob arayüzü karşılayacaktır.

Dilerseniz bu aşamada, sağ üst köşede yer alan ayarlar butonuna tıklayarak, faturalandırma ve diğer başka düzenlemelerinizi yapabilirsiniz. Hatta varsa diğer Google Adsense hesabınızı da görüntüleyebilirsiniz.

AdMob Reklam Birim Kimliği Oluşturmak

Mobil uygulamalarımızda reklamlarımızı yayınlayabilmek için, AdMob sayfasında mutlaka bir anahtar kelime (reklam kanalını tanımlayacak alfanümerik anahtar) oluşturmamız gerekiyor. Bunu da şu şekilde yaparız.

AdMob arayüzündeyken, Ana Sayfa’da + Yeni uygulamadan para kazanın butonuna tıklayın.

Açılan sayfada 3 aşamalı bir süreç vardır. İlk aşamada, eğer reklam kodunuzu iTunes’tan veya Google Play’den bir uygulama ile bağdaştırmak istiyorsanız, metin kutusuna uygulamanın adını yazıp Ara butonuna tıklayın. Zorunlu bir aşama değildir, dilerseniz es geçebilirsiniz.

Uygulamanızı manuel olarak ekleyin sekmesine tıklayarak devam ediyoruz. Burada, yayınlayacağımız mobil oyunun veya uygulamanın görünür adını yazıyoruz. Mesela; “Dünyayı Kurtaran Adam” gibi…
Daha sonra yine aynı sekmede, uygulama ismi altında, söz konusu uygulamanın hangi platformda yayınlanacağını seçiyoruz.

Örneğimizde Android platformunu seçerek devam ediyoruz.

Uygulama ekle butonu ile işlemi bitiriyoruz.

İkinci aşamada ise reklam modelini seçiyoruz. Banner veya Geçiş. Banner’da durağan bir dikdörtgen alanda reklam gösterilir. Geçişte ise efektli olarak reklam gelir ve gider. Banner ile devam ediyoruz.

Burada yer alan opsiyonlarda, reklamda yazı mı metin mi göstereceğinizi, reklamın renklerini, yenileme süresini belirleyebilirsiniz. Ardından reklam için bir de tanımlayıcı isim girin. Mesela; “Reklam 1” gibi… Gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra Kaydet ile işlemi sonlandırın.

Üçüncü adımı es geçin ve Tamamlandı butonunu tıklayın. Bu adım, size SDK hakkında bilgi vermek veya yeni reklam birimi oluşturmak için seçenekler sunar.

Evet, artık bir reklam modeli oluşturduk ve kodumuzu aldık. Kodumuz şunun gibi olacaktır:

Reklam birim kimliği: ca-app-pub-4520085285320539/2017700831

AdMob Adobe Native Extension’u Temin Etmek

GitHub sitesini çoğunuz duymuşsunuzdur. Hani ücretsiz ve yasal olarak kod paylaşım sitesi…

www.github.com adresinden bu siteye giriş yapın. Sitenin arama motoruna “admob native extension” yazıp aratın.

Çıkan sonuçlardan sürüm notlarını ve ekleme tarihlerini de kontrol ederek, AdMob Adobe Native Extension’u (Admob – ANE) dosyasının içeriğine girin.

Açılan sayfadan da Download ZIP butonuna basarak ilgili dosyaları indirin. Dosyaların içinden ANE formatlı Adobe Native Extension dosyası çıkacaktır.

AdMob ile Mobil Oyunlarda Reklam Gösterim Uygulaması

Uygulama örneğimizi Android işletim sistemli Telefon üzerinden yapacağız. Ancak iOS için örnek yapmak isterseniz yine AIR for iOS’u seçerek uygulamanızı yapabilirsiniz.

AIR for iOS paketlerken INTERNET izni manuel olarak verilir. Yani Permissions’tan vereceğiniz izin yeterli değildir. Ek olarak WiFi kullanım izni de verilmesi gerekir. Aşağıdaki görüldüğü gibi manifesto tanımlamasını IPA’nın XML dosyasına dahil etmelisiniz.



UIRequiresPersistentWiFi YES UIRequiredDeviceCapabilities wifi ]]>


Yeni bir AIR for Android projesi açalım…

Sahne boş olabilir veya herhangi bir uygulama üzerine de işlem yapmaya devam edebilirsiniz.

İlk olarak daha önce temin etmiş olduğumuz AdMob ANE dosyasını projemize include etmemiz gerekiyor. Bu işlemi yapmak için, File > AIR 13 for Android Settings yolunu izleyin. Açılan pencerede, alt kısımda Included files listesini göreceksiniz. Bu listede [+] butonuna tıklayarak yeni dosyalar ekleyebilirsiniz. Ekle butonuna tıkladıktan sonra ilgili ANE dosyasını seçin ve onaylayın.

Aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi admob_all_in_one_ane.ane dosyası eklenmiş.

PERMISSIONS’tan Manually manage permissions and manifests addittions in the application descriptor files opsiyonunu işaretleyin. Çünkü manifesto XML dosyasını kendimiz düzenlemek ve genişletmek zorundayız. Diğer paketleme ayarlarını da keyfinize göre gerektiği şekilde düzenleyin. OK butonuna tıklayarak pencereyi kapatın.

Örneğimizde birkaç tane reklam modu kullanacağız. Reklamların her biri farklı keyframe’lerde, yani farklı sahnelerde gösterilecek. Normalde böyle kullanılmaz ama farklı farklı biçimlerdeki reklamları, tek bir uygulamada böylece daha rahat görebilirsiniz.

Uygulamamızda iki katman olsun. Layer 1, Layer 2 ve Layer 3.

Layer 1’de bir arka zeminimiz var. Oyun ile ilgili bir görsel, JPG. Dilerseniz bu katmanda başka şeyler de yapabilirsiniz veya boş bırakabilirsiniz.

Layer 2’de ise 7 adet keyframe bulunuyor. Bu keyframe’lerde her biri farklı reklam modellerini gösterecek olan kodlar yer alacak.

Layer 3’te de, gerekli AdMob referanslarını ve tetikleyiciyi sağlayacak olan kod, kullanıcının yani bizim her ekrana dokunuşumuzda bir sonraki keyframe’e geçişi sağlayacak olan kod yer alacak.
Layer 1’de (en alt seviyedeki katman) herhangi bir kodumuz yok, sadece bir oyun görseli var. Layer 3’te (en üst seviye katman) aşağıdaki kodlarımız yer almakta.

// Gerekli AdMob referansları ekleniyor.
import so.cuo.platform.admob.Admob;
import so.cuo.platform.admob.AdmobEvent;
import so.cuo.platform.admob.AdmobPosition;

// ID tanımlamaları yapılıyor. Standart bir yapıdır.
var ID:String=”ca-app-pub-4520085285320539/2017700831″;

// Yeni bir Admob nesnesi oluşturuluyor.
var admob:Admob = Admob.getInstance();

// Referans ID’lerimiz atanıyor.
admob.setKeys(ID);

// Cihazın AdMob’u destekleyip desteklemediği kontrol ediliyor.
if (admob.isInterstitialReady())
{
// Destekliyorsa reklam gösteriliyor.
admob.showInterstitial();
}
else
{
admob.cacheInterstitial();
}

// Sahneye her dokunulduğunda bir sonraki kareye geçiliyor.
stage.addEventListener(MouseEvent.CLICK, ilerle);
function ilerle(evt:MouseEvent):void
{
nextFrame();
}
// Sahne ilk olarak durduruluyor.
stop();

Layer 2’de ise birinci keyframe’i boş geçin ve sırası ile her bir kayframe’de aşağıdaki reklam modelleri tanımlanıyor.

admob.showBanner(Admob.BANNER, AdmobPosition.TOP_CENTER);

admob.showBanner(Admob.IAB_BANNER, AdmobPosition.TOP_CENTER);

admob.showBanner(Admob.SMART_BANNER, AdmobPosition.TOP_CENTER);

admob.showBanner(Admob.IAB_MRECT, AdmobPosition.TOP_CENTER);

admob.showBanner(Admob.IAB_WIDE_SKYSCRAPER, AdmobPosition.TOP_CENTER);

admob.showBanner(Admob.IAB_LEADERBOARD, AdmobPosition.TOP_CENTER);

Ne yazık ki işimiz burada bitmedi. Şimdi sıra XML manifestosunu düzenlemede…

Uygulamayı kaydettiğiniz isimle başlayan app.xml (deneme-app.xml) dosyasını bir metin editöründe açın. Daha sonra, aşağıda kalın harflerle gösterilmiş olan ek tanımlamaları girin ve XML dosyasını kaydedin.



deneme
1.0.0

deneme

deneme


deneme.swf
standard
false true
true
portrait
cpu
false


false
false


]]>



so.cuo.platform.admob


Tekrar programa geri dönün ve direkt olarak File > Publish ile uygulamayı paketleyin. Publish işlemi biraz uzun sürecektir. Paketleme sonrasında herhangi bir hata vermezse, AdMob reklamlarınız artık mobil oyunlarınızda görünecektir. Aşağıda, örnek olması amacıyla birkaç reklam ekran görüntüsü yer almaktadır.

İçeriği paylaş:
  • facebook
  • twitter