Eki.20

HTML5 ve PhaserJS ile Oyun Programlama – PART 10 : Skor Yazdırmak

Karakterimiz ile yıldızları toplayabiliriz. Ancak bir de topladığımız kadarını skor olarak göstermek güzel olur.

İlk olarak yine skor için nesne tanımlıyoruz. score değişkeni toplam değeri sayacak, scoreText ise bir metin konteynırı olacak.

…
var score = 0;
var scoreText;

create() fonksiyonunda da bu metin konteynırını sahnede konumlandırıp özelliklerini belirtiyoruz.

…
scoreText = game.add.text(50, 20, 'Skor: 0', { fontSize: '40px', fill: '#000' });

Bu tanımlamada sırasıyla; x koordinatı, y koordinatı, metnin varsayılan değeri, süslü parantezler içinde de font büyüklüğü ve renk kodu yer almaktadır.

Her bir yıldız toplandığında skor artacağı için, bir önceki aşamada yazmış olduğumuz collectStar() fonksiyonuna şöyle bir ek yapıyoruz.

function collectStar (player, star) {
    star.kill();
    // skor değişkenini 1 artırıyoruz.
    score += 1;
    // Skor metni ile değişken değerini String olarak toplayıp yazdırıyoruz.
    scoreText.text = 'Skor: ' + score;
}

Aşağıdaki ekranda görüldüğü gibi 3 adet yıldız toplanmış ve yıldızlar skor olarak gösterilmiş.

İçeriği paylaş:
  • facebook
  • twitter

Comments(2)

  1. Bülent Sakarya
    122 days ago

    hocam bu yazı dizisi devam edecek mi?

    • ugurgelisken
      118 days ago

      Maalesef. Şimdilik bu kadarla sınırlandırmak istiyorum.

Leave a comment

Yorum